Veel gestelde vragen

/Veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen2018-04-24T17:17:46+00:00
Kan ik ook zelf mijn afval brengen naar jullie?2018-11-14T09:10:23+00:00

Ja, wij hebben ook een afval brengpunt waar je zelf jouw afval naar toe kunt brengen.

Heb je te weinig afval om een container te laten komen? Je kunt jouw afval zelf bij Rodebak.nl aan de Kanaalstraat 255 te Enschede komen storten.

Wat moet je doen?

  1. Breng jouw afval tijdens onze openingstijden (ook op zaterdag geopend) naar Kanaalstraat 255 te Enschede;
  2. Laat je auto wegen op de weegbrug. Het loket bevindt zich links van je. Meld hier welk afval je komt brengen;
  3. Je kunt doorrijden en jouw afval storten op de daarvoor bestemde plekken;
  4. Laat je auto opnieuw wegen op de weegbrug, en reken af bij het loket.

Openingstijden afval storten:

Maandag t/m vrijdag: 07.30 – 17.00 uur
Zaterdag:                    08.30 – 14.00 uur

Heb je vragen? Bel dan met 053 – 434 04 04, gebruik de chat (rechtsonder) of mail naar info@rodebak.nl

 

Kan mijn oprit schade oplopen van een container?2018-11-14T09:15:30+00:00

Je mag zelf aangeven waar je de container geplaatst wilt hebben. Als je aangeeft dat de container op de oprit of bijvoorbeeld op een stoep moet worden geplaatst, proberen wij daar rekening mee te houden. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele schade die kan ontstaan (denk aan verzakken). Een lege container zelf is al zwaar maar als deze gevuld wordt met afval, bijvoorbeeld met grond of puin neemt het gewicht aanzienlijk toe. Daar komt het gewicht van onze vrachtwagen dan ook nog eens bij.

Voor zover mogelijk vragen we je hier rekening mee te houden. Kies je ervoor om de container op jouw oprit te plaatsen, dan is er een kans op schade. Hiervoor ben je zelf verantwoordelijk. Eventuele schade kan niet verhaald worden op ons.

Voor vragen of meer informatie kun je bellen naar 053 – 434 04 04 of mailen naar info@rodebak.nl.

Heb ik een ontheffing nodig voor het plaatsen van een container voor mijn huis (openbare ruimtes)?2018-11-14T09:20:56+00:00

Soms moet je bij jouw gemeente een ontheffing aanvragen voor het laten plaatsen van een container. De wetgeving verschilt per gemeente. Controleer daarom bij jouw eigen gemeente of hier regels voor zijn. Vaak kun je de informatie vinden op de website van jouw woonplaats.

Gemeente Enschede hanteert de volgende regels:

Een container kan zonder problemen geplaatst worden mits het op jouw erf gebeurd, denk hierbij aan jouw eigen oprit of voortuin.
Als je een object in de openbare ruimte wilt plaatsen (bijvoorbeeld op een parkeervak), dan moet je dit melden. Je hebt ook een ontheffing nodig als je een voorwerp wilt plaatsen:

  • in het stadserf van Enschede;
  • op een fietspad, rijbaan of nabij kruisingen;
  • op calamiteitenroutes;
  • nabij een uitweg;
  • op of nabij een busbaan/busroute;
  • op of nabij brandkranen/kabels/leidingen.

Dien tenminste 3 weken van tevoren een melding in of vraag een ontheffing aan. Er zitten geen kosten verbonden aan de melding.

https://www.enschede.nl/producten-en-diensten/bouwen-en-slopen/objecten-plaatsen-in-de-openbare-ruimte

Mocht je de container laten plaatsen zonder dat je hier een melding van maakt, loop je het risico dat de handhaving opdracht geeft om de container op te halen.

Heb je vragen? Bel naar 053 – 434 04 04 of mail naar info@rodebak.nl

Wat zijn de afmetingen van de containers?2018-11-15T09:03:08+00:00

De afmetingen van onze containers zie je hieronder. Dit zijn de afmetingen voor regio Twente (onze thuisbasis). In sommige regio’s van Nederland worden net iets andere containers gehanteerd. Die afmetingen kunnen dan iets afwijken. Heb je een beperkte ruimte en twijfel je of een container past? Dan mag je ons altijd een mail sturen met een foto van de beoogde locatie. Onze chauffeurs kunnen dan aangeven of het gaat passen.

4m3 container

4 kub afm pijl 2.0

6m3 container

6 kub afm pijl 2.0

10m3 container

10 kub afm pijl 2.0

Plek vrijhouden
Voor het plaatsen van onze containers moet er ruimte van 1 parkeerplaats vrij worden gehouden. Daarnaast moet de vrachtwagen de container kunnen neerzetten; dus voor de parkeerplaats moet nog circa 8 meter beschikbaar zijn.

Voor de grote maten containers (van 12m3 tot 40m3) is er meer ruimte nodig. Twijfel je of er genoeg ruimte is voor de grotere maten containers, bel dan even naar 053 – 434 04 04 en dan kunnen we de situatie samen bekijken.

Ik heb teveel afval. Wat nu?2018-11-15T09:10:30+00:00

Om veiligheidsredenen en de capaciteit van de vrachtwagens mag de container niet overbeladen worden. Het afval mag tot 20 cm boven de container uitkomen. Heb je meer afval? Je kunt er voor kiezen om een nieuwe container te bestellen. Bij het plaatsen van de nieuwe container kunnen we de volle container weer mee terug nemen. Heb je teveel afval maar niet genoeg om een nieuwe container mee te vullen, dan kun je ook je afval zelf naar rodebak.nl brengen.

Je kunt bij ons zelf je afval komen storten aan de Kanaalstraat 255 in Enschede. Voor meer informatie: Afvalbrengpunt Enschede. 

Voor vragen: 053- 434 04 04.

Direct online bestellen? Klik hier > Ja ik wil een afvalcontainer!

Zijn er nog andere kosten waar ik rekening mee moet houden?2018-10-17T10:34:49+00:00

Nee. Je betaald een all-in tarief voor uw container, dat wil zeggen alle kosten zijn meegenomen. In dit tarief zitten:

Snel geleverd binnen 24 uurhet plaatsen en ophalen van de afvalcontainer in tijdsblokken van ’s morgens en ’s middags;
Snel geleverd binnen 24 uurhet verwerken van het afval (ongeacht gewicht);
Snel geleverd binnen 24 uurde BTW;
Snel geleverd binnen 24 uur4 weken huur.
Wil je de container op een specifieke tijd laten brengen of halen? Dan berekenen wij extra transportkosten.

Welk afval mag er in de gehuurde container?2018-10-17T10:35:38+00:00

Als je klikt op een afvalsoort, bijvoorbeeld puin, dan kun je zien wat wel en niet in de container mag:

Snel geleverd binnen 24 uurbouw- en sloopafval
Snel geleverd binnen 24 uurpuin afval
Snel geleverd binnen 24 uurgroenafval
Snel geleverd binnen 24 uurhoutafval
Snel geleverd binnen 24 uurgrondafval

Direct online bestellen? Klik hier > Ja ik wil een afvalcontainer!

Hoelang duurt het voordat de bestelde afvalcontainer geleverd wordt?2018-10-17T10:37:23+00:00

Als je vandaag bestelt dan wordt jouw container de volgende werkdag geleverd. Wil je op een andere dag? Geen probleem, geef dan tijdens het bestellen aan welke dag je de container wenst te krijgen. Je kunt tevens een voorkeur aangeven voor plaatsen in de ochtend of de middag.

Een container bestellen vlak voor het weekend of vlak voor de feestdagen? In deze periodes is het altijd erg druk. Bestel daarom zo snel mogelijk, zo kunnen wij er voor zorgen dat de container op tijd geleverd wordt.

Direct online bestellen? Klik hier > Ja ik wil een afvalcontainer!

Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de afvalcontainer?2018-10-17T10:40:22+00:00

Betaling bij levering
Indien je kiest voor betaling via pin of contant dien je altijd aanwezig te zijn bij het plaatsen van de afvalcontainer. Ben je niet aanwezig tijdens de plaatsing? Geef dit ons minimaal 24 uur van te voren door zodat je alsnog de betaling via de bank kunt voldoen. Je kunt hierover bellen; 053-434 04 04. Ben je niet aanwezig tijdens de plaatsing en hebben wij geen betaling ontvangen, dan ontvang je een rekening voor een “loze rit”. De hoogte hiervan is afhankelijk van jouw locatie.

Betaald via iDeal
Heb je de container al online betaald? Dan hoef je niet perse aanwezig te zijn.
Wij adviseren je echter om wel bij plaatsing van de afvalcontainer aanwezig te zijn. Zo kun je de exact gewenste locatie van de container aangeven. Indien het niet mogelijk voor je is om aanwezig te zijn tijdens de plaatsing van de container, dan adviseren wij je om telefonisch bereikbaar te zijn. Onze chauffeur zal je bellen als hij ter plaatse is en in overleg met jou de container plaatsen op de gewenste locatie.

Direct online bestellen? Klik hier > Ja ik wil een afvalcontainer!

Hoe laat wordt de bestelde afvalcontainer geleverd?2018-10-17T10:42:59+00:00

Onze containers worden geplaatst tussen 08.00 uur en 17.00 uur. Je kunt tijdens het bestellen zelf aangeven wanneer je de container wilt ontvangen; liever ’s morgens of liever ’s middags. Wil je de container op een specifieke tijd ontvangen of laten afvoeren dan komt er een toeslag op de transportkosten (afhankelijk van plaatsingsadres). Wij kunnen dan niet meer in route rijden. Vraag ons via 053 – 434 04 04 of info@rodebak.nl naar de extra transportkosten.

Het kan soms gebeuren dat onze planning wat uitloopt vanwege drukte, weer of verkeersomstandigheden. Wij doen onze uiterste best om volgens planning onze containers te leveren. Mocht je tussendoor vragen hebben of twijfel je over de levertijd op de dag van levering, neem dan contact op via 053 – 434 04 04 en dan kunnen wij je op de hoogte stellen van onze tijdsplanning.

Direct online bestellen? Klik hier > Ja ik wil een afvalcontainer!

Ik wil een afvalcontainer bestellen. Hoe kan ik dit doen?2018-10-17T10:51:21+00:00

Je bestelt jouw container gemakkelijk online via onze bestelmodule. Kom je er niet uit of heb je aanvullende vragen, dan kun je telefonisch contact met ons opnemen. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Een container bestellen vlak voor het weekend of vlak voor de feestdagen? In deze periodes is het altijd erg druk. Bestel daarom zo snel mogelijk, zo kunnen wij er voor zorgen dat de container op tijd geleverd wordt.

Ons telefoonnummer is: 053- 434 04 04. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00-17.00 uur bereikbaar.

 

Kan ik contact krijgen met de chauffeur voor plaatsing?2018-10-17T10:53:26+00:00

Onze chauffeurs worden elektronisch aangestuurd. Heb je opmerkingen of vragen dan kun je contact opnemen met Rodebak.nl via 053- 434 04 04. Onze receptionistes zorgen dat indien nodig de boodschappen bij de chauffeurs aankomen.

Direct online bestellen? Klik hier > Ja ik wil een afvalcontainer!

Wat gebeurt er als ik het verkeerde afval in de container gooi?2018-10-17T10:54:13+00:00

Als je ander afval dan dat je bij de bestelling hebt aangegeven, in de container gooit kun je na afloop van de huurtermijn hiervoor een aparte rekening krijgen. Je bent als klant altijd verantwoordelijk voor het afval dat in de container zit.

Als je een container kiest in het bestelproces zie je daaronder een overzicht van het afval dat per containersoort afgevoerd mag worden. Twijfel je over of een bepaald type afval erin mag? Bel dan even 053- 434 04 04.

Tip: Wil je voorkomen dat anderen (verkeerd) afval in jouw container gooien: span er een zeil overheen! Zo voorkom je extra kosten.

 

Hoe lang mag een afvalcontainer blijven staan?2018-10-17T10:55:33+00:00

Bij de huurprijs van iedere container zijn maximaal 4 weken huur inbegrepen. Je hoeft jouw container niet 4 weken te laten staan. Zo gauw jouw container vol is kunnen wij jouw container binnen 2 werkdagen ophalen. Container vol? Bel naar 053 – 434 04 04.

Heb je meer tijd nodig? Dan is dit uiteraard geen probleem. Je kunt de containerhuur verlengen via ‘container verlengen’. Hier kun je direct met iDeal de verlenging betalen. Heb je nog vragen? Bel ons op 053- 434 04 04. Onze medewerkers helpen je graag verder. De huurprijs van het verlengen is €20,- inclusief BTW per week.

De container op een specifieke datum laten ophalen? Geef dit 2 werkdagen van te voren aan via 053 – 434 04 04.

Direct online bestellen? Klik hier > Ja ik wil een afvalcontainer!

Mijn vraag staat hier niet bij, wat nu?2018-10-17T10:57:54+00:00

Staat je vraag niet tussen de ‘veelgestelde vragen’? Dan kun je jouw vraag aan ons stellen via het ‘contactformulier‘. Wij kunnen dan alsnog een antwoord op jouw vraag geven.